2013. január 6.

elsô lépések

Jelentem megérkeztünk, beköltöztünk, dolgozunk. Nagyon farasztó volt ez a másfél hét, de úgy érzem sínen vannak a dolgok. Ahogy utaztunk lefelé, minden egyre zöldebb lett. Megmondom ôszintén, hogy jobban tetszik a téli Algarve, mint a nyári. Egyrészt nincsen negyven fok, másrészt pedig minden zöld és mindenfelé sárga és fehér virágok vannak. Nyáron minden csupasz, a nap mindent kiéget és csak az olajfák és az örökzöldek maradnak. A napokban elfelejtettem, hogy tél van. Azt hittem, hogy április vagy május van.

Kivettünk egy 2 szobás, nappalis duplexet. A portói lakásunk is két szintes volt, ott is lent volt a nappali és a konyha, fent pedig a két hálószoba és a fürdôszoba. Az egyetlen hátránya ennek a lakásnak, hogy nincsen erkélyünk. Illetve az, hogy járólap van és iszonyú hideg a lakás. De ez nyáron nagy elôny lesz. Feltéve, hogy akkor is hûvös marad bent. Teljesen új minden, úgyhogy annyi dolgom volt, hogy mindent áttöröljek és felmossak, szóval a takarítással már végeztem is. A mi szobánkba már vettünk szönyegeket, de nagyon hideg van még mindig. Ja és negyven perc gyalog a tengerpart, kocsival nyolc.


A munka és a kórház nagyon zûrösen indult. Elsô nap Faro-ba kellett mennem, hiszen oda tartozom. Egy csomó dokumentumom hiányzik, de jövô héten remélem le tudom ôket adni. Lesz hiper-szuper biztosításom is, amivel majd csináltathatok lézeres szemmûtétet. Az elsô nap végén, mire kiértem az állomásra már este hat volt és a következô vonat másfél óra múlva ment. Felhívtam Filipe-t, hogy jöjjön el értem,  mert meghalok. Eljött (útközben elütött egy kutyát) és ha már így alakult úgy döntöttünk, hogy elmegyünk a welcome vacsorára, amit a rezidensek rendeztek. Nagyon jó volt. Egy olyan csapat mellé kerültünk, akik Csehországban tanultak és jót beszélgettünk. 

Második nap Portimão-ban maradtam és igyekeztem elintézni, hogy az elsô havi szabadon választható gyakorlatot itt csinálhassam. Délután ötkor oldódott meg a dolog, én pedig már majdnem sikítófrászt kaptam. Végül másnap az aneszteziológián kezdtem és azóta nyugodt vagyok. Egy remek osztályra kerültem, nagyon kedves volt velem mindenki. Azóta kiderült, hogy elfogadták a kérvényünket is és végleges lesz a csere. Jövô héten viszont Faro-ba kell mennem kötelezô képzésekre, mert hivatalosan még oda tartozom. Szóval minden nap reggel 5:30-kor kelek és este nyolcra érek haza. Yeah! De nem panaszkodom, elég a fenti képre ránézni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése